Kuva Fajon ravintolapäällikkö Pia Unnaslahdesta tarviketilauksia tekemässä

Kyberjoukot kumppanina kumppanuuksia arvostavalle Alcesille

Kyberjoukot on ollut ravintolapalveluita tuottavan Alces Oy:n IT-kumppani yli 3 vuotta. Kyberjoukot tukee Alcesin liiketoimintaa Tehotoimisto-palvelun avulla ja toimii yrityksen ulkoistettuna resurssina IT-asioissa. Kokonaispalvelu sisältää mm. lähi- ja etätukea, laitteiden elinkaaren hallintaa, ylläpitoa, M365-lisenssejä ja tietoliikenneverkkojen suunnittelua.

Alcesilla on henkilöstöravintoloita Vantaalla ja Helsingissä. Lisäksi yritys tarjoaa kokouspalvelua ja muita ruokahuoltoon liittyviä palveluita. Yritys on ollut toiminnassa jo yli 20 vuoden ajan.

Sopivan kokoinen IT-kumppani

Alcesin ravintolatoimenjohtaja Mika Lindroos kertoo ennen päivän lounastarjoilukiireiden käynnistymistä, että IT on välttämätön paha, tarkoittaen että nykypäivänä ilman sitä on hankalaa toimia, mutta yrityksen ydintoiminnan pitää olla keskiössä. Siksi he osaavat arvostaa sopivan kokoista IT-kumppania, joka toimii kuin olisi yrityksen oma resurssi.

”Arvostamme kumppanien luotettavuutta. Toimimme asiakkaiden omissa tiloissa ja verkkoympäristöissä ja jos niiden kanssa on ongelmia, voin soittaa Kyberjoukoille ja Mattilan Timo sitten nopeasti selvittää ja hoitaa asian kuntoon,” valottaa Lindroos.

Alcesin toiminnan johtolankana on heidän palvelulupauksensa, mikä onkin siivittänyt toiminnan luontaista kasvua vuosien aikana. Kun henkilöstöravintoloita on esim. energialaitoksessa ja insinööritoimistossa, niiden tarpeet lounaspalveluiden suhteen ovat luonnollisesti erilaiset. Palveluiden räätälöinnillä asiakkaan toivomusten ja tarpeiden mukaan yritys rakentaa kumppanuuksia, joita se arvostaa myös itse hankkimissaan palveluissa.

Palvelut mitoitettu tarpeen mukaan

Sen sijaan, että yrityksen IT-järjestelmä ja laiteratkaisut ylimitoitettaisiin mahdollista tulevaisuutta varten, Kyberjoukot saa Lindroosilta kiitosta asiakkaan tarpeiden ymmärtämisestä ja palveluiden oikeasta mitoituksesta.

”Kyberjoukot osaa ottaa huomioon laitteiden käyttöympäristön.” Keittiö on ravintolahenkilökunnan toimisto ja siksi tietokonetta saatetaan kiireen keskellä näpytellä likaisilla sormilla. ”Täällä laitteet ovat muutenkin alttiita kosteudelle ja lialle, joten niiden kustannustasokin mietitään sen mukaan eikä valita turhaan sitä kalleinta tykkiä.”

Sähköposti on asiakasyritysten kanssa asioimisessa tärkeä työkalu, kun toimipisteiden työrytmi vaihtelee ja henkilöstön ruokatilauksia tehdään esimerkiksi ilta- ja yövuoroihin. Sen lisäksi käytössä toimipisteiden myyntiraportteja seurataan reaaliajassa kassajärjestelmistä.

Toimiva kumppanuus Kyberjoukkojen kanssa tarkoittaa Lindroosin mielestä sitä, että ei itse tarvitse tietää tai ymmärtää IT-tekniikoita vaan voi keskittyä olennaisempaan tietoon: miten varmistetaan lounasasiakkaiden turvallisuus ja tarjotaan päivittäin 1200 monipuolista ja laadukasta lounasateriaa.

”Silloin menee tietysti hyvin, kun meidän ei tarvitse olla yhteydessä tukeen, mutta tarve yhteydenottoon tulee tyypillisesti äkillisesti ja ratkaisulla on kiire. Kyberjoukot pystyy reagoimaan tarpeeseen nopeasti.”

Sivustomme käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästeiden käytön.