Kyberjoukkojen toimintamallit

Iltapäivää kaikille!

Meidän myyntipäällikkömme Niko Uronen istui aamulla pöydän ääreen pohtimaan toimintamallejamme. Nämä olisi hyvä olla myös muilla kuin meillä sisäisesti tiedossa, jotta asiakkaamme saavat helposti selville, miten meidän toimintamallit istuvat asiakkaan toimintamalleihin/tarpeisiin/haluihin ja siten näkisivät voisimmeko olla mahdollinen yhteistyökumppani. Nykypäivänä melkein kaikki yritykset käyvät tarkastamassa asiakkaan kotisivut, LinkedIn:n, mahdolliset blogit ja muut. Haluamme myös kertoa, minkälaista työtä teemme ja minkälaista olisi olla yhteistyössä meidän kanssamme, jotta voimme helpottaa asiakkaan päätöstä ottaa meihin esimerkiksi yhteyttä.

Asiakaskeskeisyys. Haluamme tarjota asiakkaille ASIAKKAAN tarvitsemaa palvelua, joka jollain tavoin auttaa asiakasta heidän omissa tavoitteissaan.

Proaktiivisuus. Liittyy osittain yllämainittuun asiakaskeskeisyyteen. Haluamme auttaa asiakasta heidän tavoitteissaan. Jos he esimerkiksi haluavat kasvaa, voimme vapauttaa heidän kätensä it-palveluista täydellisesti ulkoistamalla meille ratkaisut, voimme luoda heille järjestelmiä, jotka tehostavat heidän työskentelyä. Voimme toimia konsulttina ja mahdollisesti ratkaista proaktiivisesti ongelmia, ennen kuin niitä on edes esiintynyt.

Jatkuva oppiminen. Ala muuttuu kokoajan ja haluamme olla mukana kehityksessä. Kouluttaudumme säännöllisesti, jotta voimme auttaa asiakkaitamme paremmin. Jos tunnistamme yhdestä asiakkuudesta ongelman, jonka ratkaisemme ja tämä esiintyy useammalla asiakkaalla, voimme nopeammin auttaa myös muita vastaavanlaisissa ongelmissa.

Henkilökohtainen asiakaspalvelu. Asiakastapaamiset hoituvat Myyntipäällikkömme Nikon mukaan parhaiten asiakkaan tiloissa. Ensinnäkin, se tarjoaa meille mahdollisuuden päästä pois toimistolta, mutta enemmänkin mahdollisuuden nähdä miten asiakkaat työskentelevät, millaisissa tiloissa ja usein olemme pystyneet havaitsemaan mahdollisia ongelmatilanteita, jotka asiakas on huomannut, mutta ei ole löytänyt ongelmien juurisyytä. Meillä myynti saa vahvaa tukea tekniikan ammattilaisilta, välillä otamme asiakastapaamiseen mukaan myös tällaisen henkilön, jos olemme saaneet tietää mahdollisista ongelmista etukäteen helpottaen oikean ratkaisun löytämistä.

Palvelujen laajuus. It-taloja on nykyään kuin sieniä sateella ja palveluissa on vaikea erottautua. Haluamme erottautua kahdella tekijällä. Oma konesalipalvelu ( meiltä löytyy kaksi OMAA konesalia ), sekä raportointi. Haluamme oppia tuntemaan asiakkaamme ja olemme huomanneet, että helpoin tapa tähän on käyttötuki. Käyttötuki asiakkaitamme kehotamme olemaan erittäin matalalla kynnyksellä yhteydessä meihin ja kertomalla minkälaisia asioita asiakas kokee ongelmalliseksi. Ikinä ei ole liian pientä ongelmaa meidän mielestämme. Jokainen asiakas on erilainen, joku voi olla it-insinööri, joku voi olla aloittanut tietokoneen käytön viime viikolla. Mitä enemmän asiakkaat ovat meihin yhteydessä, sitä paremmin voimme löytää ongelmien mahdollisia juurisyitä, kun käymme joko kuukausi-/kvartaali- tai vuosipalaverissa läpi näitä yhteydenottoja. Sitä ennen analysoimme, voiko ongelmat johtua esim. nettiongelmista yms. Jolloin voimme konkreettisesti palaverissa kertoa, että tällä ratkaisulla työskentelynne tehostuu esimerkiksi.

Työskentelytapa. Meillä tekeminen ei ole pakkopullaa, sen voit aistia asiakastapaamisessa. Olemme aidosti välittävä, kuunteleva, emmekä ota itseämme niin vakavasti. Haluamme myös tämän näkyvän ulospäin, sen takia esimerkiksi nettisivumme on tehty hiukan sarjakuvamaiseksi. Tahtotilamme on, että asiakas kokee voivansa ottaa meihin yhteyttä omasta mielestään pienessä, tai jopa omasta mielestään nolossa tilanteessa ja me ratkaisemme sen jättäen asiakkaalle olon, että ottaa mielellään meihin yhteyttä uudestaankin.

Sivustomme käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästeiden käytön.